مریضی که دیروز ctni‌ش مثبت بود، امروز اکسپایر شد. دیشب ضربان قلبش به ۲۰۰ هم رسیده بوده و مشخصا v tack بعد از mi بوده. جواب ctni کمیش هم اومده بود و 2 بود:( من تا به خودم بجنبم و رزیدنتا رو خبر کنم که آقااا این ctni‌ش دوئه هااا، دیدم که دارن کد ۹۹ خبر میکنن و متاسفانه مریض مرد. استادمونم یه رزیدنت قلب دید و گفت مریض مشخصا mi کرده بود و باید قبول کنید که از سرتون وا کردید(درد نداشت؛ ولی wide qrs tachycardia داشت و lbbb pattern بود؛ اندکی st elevation هم داشت). رزیدنت محبوب قلبم رو حتما شماها چشم زدید که چنین اشتباهی کرده:(

مریض با شکایت بیدار نشدن از خواب و عدم پاسخگویی به تحریکات آورده شده بود اورژانس. با فشار ۸ اومده بود و تو شوک بوده. از تشخیص های افتراقی شوک، آریتمی ها و mi هم هست. ولی جالبه که تو اورژانس ازش ctni نگرفتن و باتوجه به سابقه آلزایمرش، فکر کردن نورولوژیکه احتمالا. مشاور قلب هم اومده و نکرده یه ctni چک کنه🚶‍♀️ 

خلاصه که دیروز صبح موقع ویزیت اتند گفت ctni اورژانسی بگیرین. تا جواب ctni کمی بیاد، ۴ نوبت ctni کیفی مثبت شد. جریان مشاوره اورژانسی قلب رو هم که گفتم. خلاصه که مریض اکسپایر شد امروز و احتمالا شب دوباره یه mi کرده. تو پرونده‌ش نوشته نشده بود، ولی من پرسیدم، سابقه ischemic heart disease هم داشته سه چهار سال قبل. 

داخلی جنرال با اختلاف تا حالا سخت ترین و حیاتی ترین بخشمون بوده. مریضا مدام اینتوبه و بعدشم اکسپایر میشن.

مریضی داریم که با شکایت دفع خون از مقعد اومده بود و دیدیم که اصلا این کیس گوارشی نیست. طرف کراتینینش بیست بود:| و احتمالا به خاطر این کراتینین بالا، دچار ترومبوسیتوپنی شده و gi bleeding کرده. میگفت که من تا حالا هیچ مشکلی نداشتم (کراتینین ۲۰😫). استاد ازش پرسید شبا زیاد ادرار میکنی؟ و گفت که از وقتی خودمو میشناسم شبا ۴-۵ بار دسشویی میرم. و این یعنی ckd هستش و به صورت acute این اتفاق نیفتاده. تشخیص هم ttp بود براش. این مریض من نبود و اطلاعات زیادی ازش ندارم ولی جالب بودش.

این دو روزی که داخلی دارم میرم، اندازه این سه ماهی که تو بخشا ول میگشتیم مفید بوده.