بیاین بهتون بگم که یکی از مشمئزکننده ترین حرفا، حرف کساییه که میگن روز دختر، مربوط میشه به نقش دختری در خانواده! و ربطی به ازدواج کردن یا نکردن فرد نداره.

تا نزدیکای ساعت ۷ شب روز کذایی دختر! خوشحال بودم که کسی نیومده این روز رو بهم تبریک بگه. تا اینکه چهار پنج نفر اومدن تبریک گفتن. و من با سه تاشون بحث کردم. یکیشون که کلا با من بحث نمیکنه و گفت باشه و عذرم خواست:) یکیشون گفت من نمیدونستم فلسفه ش چیه! ولی یکیشون شروع کرد با من بحث کردن:))) چون آدم مذهبی بود، طبیعتا حرف های من رو قبول نکرد و معتقد بود الگوی دخترای ما باید حضرت معصومه و فلان باشه و میگفت که من اصالت خانوادگیم رو حفظ میکنم و ... . 

خیلیا معتقدند این روز، روز دختران خانوادس! وقتی هم میخوای باهاشون بحث کنی و بگی یخورده فکر کن ببین چرا باید تولد حضرت معصومه ای که میگن ازدواج نکرده بوده روز دختر باشه، میگن ول کن تو رو خداا:))) بذار کادومونو بگیریم:) خوشحالیمون رو بکنیم:) یه روز به اسم ماست، اونم دوست ندارید ببینید؟ و خیلی از خانواده ها برای اینکه ثابت کنند این روز روز همه ی فرزندان دختره، برای دختران ازدواج کرده و نکرده و عروساشون کادو میگیرن. ولی آیا تفاوتی در اصل مسئله ایجاد میکنه؟ یه سرچ بزنی تو گوگل اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی از نام گذاری این روز مشخصه. ( این مطلب رو بخونید)

توی بند ۱۵ از فرصت های روز دختر نوشته:" معرفی و احیای حقوق، مسئولیت ها و نقش زنان در جامعه برای دختران." اینجا هم زنان و دختران رو جدا کرده! دیگه این بزرگواران چرا نمیخوان متوجه تبعیض ها و تفاوت های وارده از جامعه بشن و سرشونو بکنند تو کبک و کادوشون رو بگیرند، خدا میدونه!

اصلا به این فکر نمیکنند که روز زن و دختر داریم، ولی چرا روز مرد و پسر رو جدا نکردند؟ خیلی جاها به عفت حضرت معصومه اشاره شده! و "از دیدگاه مسلمانان عفت به معنای احتراز از محرمات، خصوصاً از شهوات حرام است. گویند عفت آن است که قوت شهوت مطیع نفس ناطقه باشد تا تصرف او به اقتضای رأی او بود و اثر خیریت در او ظاهر شود و از تعبد هوای نفس و استخدام لذات فارغ". و میشه گفت به طور مستقیمی این ویژگی به اعمال جنسی ارتباط داره.

 خطاب این پست من به اوناییه که این مناسبت رو میپذیرند و جشن هم میگیرند! و بدتر ازاون، توجیه میکنند. و وقتی فلسفه نام گذاری رو میگی بهشون، خودشونو میزنن به اون راه.