خب بچه ها در ادامه شروع از صفر میریم سراغ زیست. به خاطر کمبود وقت هم شما هم من سعی می کنم خلاصه وار مباحث رو نام ببرم و خیلی توضیح ندم. اما هر کجا ابهام داشتید حتما بپرسید:

زیست شناسی:

با توجه به اینکه مباحث زیست شناسی به صورت ترکیبی مطرح میشن بهتره شما هم به صورت ترکیبی بخونید. اول از جانوری(شامل صفحات اول فصول چهار تا هشت دوم و بخش هایی از یک و دو و سه سوم) شروع کنیذ که راحت تره. قبلش هم فصل یک و دو و سه رو فقط بخونید. وقتی برای تست زنی از این سه فصل نیست چون تست مستقیم ندارند.

بغد هم به ترتیب سراغ بخش های انسانی فصول ۴ تا ۸ دوم و ۱و۲و۳و۴و۱۱ سوم و حفظیات ژنتیک جمعیت پیش دانشگاهی. تا اینجا ۵۰ درصد رو جلو رفتید.

بعدش برید سراغ فصل ۸ پیش دانشگاهی که قابلیت ترکیب با همه فصل ها رو داره و بعدشم  مباحثی مثل فصل ۵و۶و۷و حفظیات فصل۸ سوم و پروتئین و تکنولوژی زیستی . سپس مباحث آغازیان و قارچ و باکتری و بعدشم گیاهی (این قسمت هایی که چرخه دارند یکم فرار هستند و ممکنه اذیت بشید اما اگر قبلا خوب خوندید اینا رو تو اولویت داشته باشید). سپس فصل ۳و۴ و ۶و۷ پیش (تعداد سوالاتشون زیاد نیس برای همین براتون اولویت نداشته باشه).

منبع: سوالات کنکور ۹۰ به بعد + سوالات اخیر آزمون های قلم چی. کانال @VIPZIST هم سوالای سالای قبل قلم چی + چند تا ویس آموزشی خوب داره. خیلی وقتتون رو تو کانال تلف نکنید . ولی خب خواستم معرفی کنم دیگه


فیزیک :

اول راجع به منابع فیزیک یه توضیح بدم خدمتتون. تو فیزیک یه جزوه خوب از یک دبیر خوب اگر داشته باشید نیازی به درسنامه هیچ کتابی ندارید و باهمون برید جلو + کتاب ۱۰ سال کنکور آبی قلم چی به شدت کافیست. و اگر جزوه خوبی ندارید همون گاج نقره ای اوکیه. منبع شما هم تمام سوالات کنکور داخل و خارج رشته ریاضی و تجربی هستش و فکر نکنم برسید به تست های تالیفی.


مباحث آسان و پر تست (حدود ۵۰ درصد):

آینه و عدسی ( ۳ تست که دو تست بسیار ساده است)

کار و انرژی (گاهی یک تست دارد که بسیار ساده است . ذهنتان را درگیر سینماتیک و دینامیک نکنید و فقط از فرمول های مربوط به کار و انرژی استفاده کنید)

الکتریسیته ساکن تا قبل از خازن (یک تست)

گرما و قانون گازها (سه تست که یک تست روتین آب ویخ را به راحتی می توان جواب داد)

القا و مغناطیس (دو تست)

موج صوتی (یک تست)

موج های الکترومغناطیسی (۱-۲ تست)

فیزیک اتمی و جدید (۲ تست)


تا اینجا به نظرم کافی است. ولی اگر وقت داشتید به ترتیب مباحث خازن و جریان . موج مکانیکی و نوسان . جرکت . فشار (سوالات فشار بسیار مفهومی هستند. ولی اگر قبلا خوب کار کرده اید طبیعتا در اولویت خواهد بود.)


شیمی : فرض رو بر این میگذارم که یک آشنایی کلی با استوکیومتری دارید و کاملا صفر نیستید.

ساختار اتم ۲ تست

خواص تناوبی عناصر ۲ تست

ترکیب یونی ۲ تست

سینتیک : ۳ تست به طور میانگین داره که دو تاش رو راحت میشه جواب داد و یچیدگی خاصی ندارند

تعادل ۳ تست

ترکیب آلی ۲ تست ( که ک معمولا راحت هستند)

قسمت های حفظی استوکیومتری و محلول و الکتروشیمی : ۲-۳ تست

ترمودینامیک: ۴ تست

تا اینجا ۶۰ درصد کنکور را قورت داده اید.

بقیه اش هم از مباحث کووالانسی . حلیات استوکیومتری . حلیات محلول و در پایان اسید و باز و قسمت های مفهومی الکتروشیمی  (اگر وقت دارید بخوانید)

 منبع : سوالات کنکور + آزمون های آزمایشی


و در پایان اشاره کنم که این مباحث قطعا برای همه به این ترتیب نخواهند بود و با توجه به نیاز های خودتون شخصی سازی کنید و باز هم میگم هر جا ابهام داشتید بپرسید